Sunday, February 27, 2011

Explorace di tgh mlm....


assalamualaikum....pejam celik2 dah hari ke-5 aku kat Tasik Chenderoh...rase mcm kejap je..ttp hakikatnye kat situ perlu bnyk bersabar dan mental kene kuat...pd mlm itu kami diuji lg..hahaha...pade mlm turn kumpulan Tasik Temenggor basuh pinggan..aku turut same membantu basuh pnggan....slpas itu sume pesrta diminta tuk berkumpul di dataran khemah...fesi mengatakan pd malam itu kami akna dibawa melihat permandangan di malam hari...kami diminta membawa baju sejuk...aku plak rase maleh nak bawak...

lalu kami pun berjalan ditemankan dgn lampu yg dibawa oleh fesi...sampai di tempat yg dituju kami diminta tuk duduk dan muhasabah diri...patutla fesi suruh bwk bju sejuk sbb kat situ angin mmg kuat dan dingin sekali..,pergh menggigil aku dibuatnye,...selepas tu kami dibawa pulang..time tu dlm kul 1.30 pg klu xsilap...ingatkan dah bleh tido rupenye kene main explorace plak..first time main explorace tgh mlm...kami diminta tuk membawa2 torchlight,pakai baju sejuk n berkasut,kompas dan diberi klu...selepas diberi taklimat oleh fesi kami memulakan permainan ini...

ingatkan explorace biase rupenye siap ade pocong, nenek kebayan la bagai..pergh seram gak rase bulu roma..,..yg plng xbleh dilupakan fesi dan pensyarah bertugas fesi nyanyi lagu lemak manis...mmg syokla...sampai kat check point tu kitorang kene berbalas pantun tuk mendapat klu seterusnye....aku sampai tertido2..sampai pagi game bru abis..xpenah dibuat owg...hahaha..tp pengalamn nie mmg susah nak dilupakan dan xkan lupe..ape pun aktviti nie mmg BEST n MANTOPPPP...:)

No comments: