Sunday, February 27, 2011

hari terakhir di Tasik chenderoh: kene dende



salam kembali....diam x diam dah hari terakhir aku kat tasik chenderoh....rase pilu pun ade nak tinggalkan tasik nie....pelbagai kenangan pahit manis di tempuhi...walaupun mule2 kami rase tertekan disini namun pelbagai pengalaman yg kami dapat antaranye aktiviti survival, kayaking n jungle trekking...pasti kami akan merindukan Tasik Chenderoh....

setelah selesai kami melakukan aktiviti explorace, kami dibenarkan membersihkan dirii dan mengemas barang2...walaupun gembira nak blk ke uitm kembali namun hati ini rase berat tuk meninggalkan kem ini...kami mule mengemas khemah pusat dan barang2 yg akan di bawa masuk dlm lori antaranye kayak,barang2 wirering, padle, generator cangkul dan bnyk lagi...kami sume bergotong royong mengemas kawasan kem...

setelah membuat pengiraan barang dan sume ckup kami mule memasukkan barang ke dalam lori....namun hampir sume barang selesai dimasukkan dalam lori. tibe2 fesi pggl...kami diminta berkumpuul di dataran...fesi agak marah kerane ade peserta yang x wat keje dan keadaan kawasan kem masih blum bersih...lalu kami di dende melakukan push up dan moto cross...hati agak rase membare krn time tu tgh cuaca panas terik gak,,...tapi kite kene bersabar,...selepas barulah kami smbng membuat keje kami semula...

maaf lupe plak aku nak cite pasal aku kene denda time hari last nie...setelah selesai sume keje kami pun berehat sebentar...tibe2 seorang fesi memanggil name aku...aku pun rase xsedap hati la...fesi yg pggl aku tu cik syafinaz dan En Nnn...lalu En Nnn gtau sume orang pasal aku pkai slua tree quater...pergh punye malu aku...aku mmg tak tau nak ckp ape...lps tu die suruh aku gi berdiri dpn Che hisham sambil kaki naik sebelah...mmg aku xbleh lupe perkare nie sampai bile2...pape pun thanks for En Nnn n fesi lain sbb alert ttg kami sume..:)

No comments: